درباره تابلو فرش کاشان
نوشته شده توسط : سینا شعبانی

در اکثر شهر هایی که بافت و تولید فرش های دستباف و ماشینی رواج دارد ، تابلو فرش هم تهیه می شود . شهر های تبریز و کاشان از مهم ترین شهر های تولید کننده تابلو فرش در ایران و حتی جهان هستند .


تابلو ها در روند تولید کاملا مشابه فرش هستند و تنها در طرح های به کار رفته در آن ها و نوع مصرف تفاوت دارند . تابلو فرش تنها یک وسیله زینتی است و برای زیبایی دکوراسیون به کار می رود به همین دلیل دارای طرح های خاص است و عده ای هم طرح های سفارشی و مورد نظر خود را استفاده می کنند .

تنوع در بافت و قیمت این محصولات بسیار زیاد و بارزترین تفاوت در تابلو فرش های ماشینی و دستباف است . تابلو های دستباف بدون استفاده از ماشین آلات و با الیاف های طبیعی مانند ابریشم و پشم بافته می شوند .

تابلو های ماشینی با دستگاه های مخصوص و با الیاف های مصنوعی تولید می شوند و اخیرا یک روش جدید تولید برای این ها عرضه شده است که با استفاده از دستگاه های چاپ دیجیتال انجام می شود . این تفاوت ها باعث اختلاف قیمت زیادی در این دو نوع تابلو شده است .

تابلو فرش کاشان


شهر کاشان در حوزه تولید فرش های دستباف و ماشینی فعالیت گسترده ای داشته است و دارای سابقه ی طولانی است و توانسته است تابلو فرش را هم به بهترین شکل ارائه دهد .

تابلو فرش دستباف کاشان یکی از مهم ترین صنایع دستی این شهر محسوب می شود که توسط بافندگان ماهر و نیرو های انسانی هنرمند بافته می شود . این تابلو همانند فرش های دستباف از کیفیت بسیار مرغوب برخوردار است .

تابلو فرش ماشینی کاشان با ظهور فرش های ماشینی رایج شد . استفاده از دستگاه های فرش بافی این امکان را ایجاد کرد که تابلو ها را هم با استفاده از آن ها تولید کنند .

سرعت تولید نوع ماشینی بسیار زیاد است و سادگی و جنس متفاوت آن باعث شده است که قیمت بسیار مناسب تری داشته باشد .

طرح های تابلو فرش کاشان عبارتند از طرح منظره ، آیات قرآنی ، گل ، مینیاتور ، حیوانات ، چهره و غیره .

 

تابلو های این شهر با طرح های سفارشی هم تولید می شوند . یعنی مشتری طرح مورد خود را به تولید کنندگان سفارش می دهد و می تواند آن را به صورت دستباف ، ماشینی یا چاپی تهیه کند .





:: بازدید از این مطلب : 465
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 3 بهمن 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: